Tuesday, July 20, 2010

Sayang Family

Ambil mood sikit petang-petang nie...tiba-tiba terasa gatal pulak tangan nie nak menulis dalam belog busyuk aku nie....sian die lama tak update..busy ma..

Kali nie nak cerita pasal family aku...rindu pulak dekat mama, papa and adik-adik yang lain...masa dulu kecik-kecik aku nie jahat sangat..suka buli adik aku si sitot tu..cubit die sampai nangis...kesian die kan??huhu

Pastu aku suke jugak cari pasal dengan adik laki aku..sebab die nie nakal and panas baran sikit...aku dengan die tak ngam sangatla dulu..keje nak gado je memanjang...nampak je muka mesti nak gado.

Aku nie jugak kat rumah garang gila...adik-adik aku yang bawah tu sume tau..especially ucop...kalau aku marah die..konpem meleleh je air mata die...sebab die nie kadang2 mengada2 sket...tu yang aku geram tu..sume nak mama buatkan untuk die..

Tapi ngengade die tak la sehebat bile die bercakap....die nie suke sangat bercakap...sampai tak berenti2 la...tak reti duduk diam..suka main power rangers...tengok katun and men game...kalau balik umah selalu gado tv dengan die...sebok nak tengok playhouse la, nickleodeon la...malam plak gado dengan papa sebab malam2 papa mesti nak tengok supersport,espn sume..habis kitaorang...tengok ape...tsk

Tapi dulu before family pindah Sabah,Sarawak aku tak rapat sangat dengan adik-beradik and parents sume...aku buat hal sendiri je tapi bila diaorang stat pindah ke sana..aku rasa hubungan family aku rapat sangat...
caring each other....plus dengan kazen2 aku pun macam tu jugak..jadi rapat..

Nasib baik dari dulu papa ajar aku and adik2 yang lain berdikari sendiri untuk ape-ape pun..jadi bila diaorang pindah jauh aku tak terasa sangat...baru-baru nie aku balik Sabah.....aku rasa bagus and banyak benda yang  menyedarkan aku balik...macam recharge diri balik ke arah yang lebih baik..

Semalam before papa balik aku and adik laki aku lepak-lepak dulu dengan dia, makan-makan and borak-borak sume...papa banyak bagi nasihat dekat aku n kaya....yang besnya..mama and papa nie open...kitaorang boleh berbincang macam kawan2...

Diaorang bersikap terbuka, mendengar and beri pendapat yang terbaik untuk kitaorang...malam tu papa tahu aku n kaya ada masalah....papa mengingatkan aku tentang banyak perkara yang kadang2 aku rasa aku lupa sebagai seorang hamba Allah....

Thanks mama and papa....sayang sangat...muahx,muahx



2 comments:

Azimah_Yute said...

MISS MY MUM TOO............
KIM SLM MAK & AYAH KO DEAR...

Saya cucu adnan said...

hahaha...beres..