Wednesday, August 4, 2010

Macam mana nak jadi kurus??

Hari ini aku nak crite sket kat korg macam mana cara untuk menjadi kurus......Dulu badan aku gemok gak time diploma and sekolah...sekarang dah turun dah and mengalami masalah badan tak naik2 bila makan banyak...

Jadi tension la pulak....manusia2...tak penah puas...huhuhu...ok la sekarang aku nak turunkan ilmu2 aku nie ek...

1) Jaga makan...pape makanan pun kene jaga..especially yang berlemak sume...air sejuk pun jangan ambil...elakkan kalu bole..aku amalkan selama dua bulan....sume makanan aku yang rebus2 dan stim.

2)Dulu kat depan rumah aku ada padang...jadi setiap petang aku akn lari sebanyak 2x pusingan padang untuk mempercepat kan kadar penurunan berat badan aku...he,lagi satu untuk mem fit kan badan kite la supaya tak flabby...

3)Minum air masak dengan banyak...amalkan makan banyak sayur2an dan buah2an...

4)Pastu tak payah la korang nak amik ubat kuruskan berat badan tu..tak menjadi pun kalu jadi pun sekejap je...lagi satu effect die teruk nanti kat badan...kuruskan badan secara natural suda...

5)Sarapan pagi,tengahari n malam jangan skip...makan je...just kurangkan sket kuantiti nasi...jangan tinggal..sebab nanti bile dah berjaya kurus n stat makan nasi balik kita akn ambil kuantiti nasi n lauk dengan lebih banyak.

Sebab ramai yang aku tengok diet cara macam nie...salah sebenarnya...no point la tak makan nasi berbulan2 pastu bila dapat makan sental puas2 tu yang badan naik balik tu..

Senang je kan...so kalu keinginan kuat mesti boleh punya...SEMOGA BERJAYA..^_^

kecian kan baby nie....dulu aku kecik2 gemok cmnie la...kuikuikui

No comments: